2024 är snart över, och Flor kan avsluta sitt sjunde år. Även detta år har varit fullt av goda och minnesvärda ögonblick, och här kommer en sammanfattning av några av höjdpunkterna.
Januari
Vi fick en bra start på året med att hitta tillbaka 1000 följare på Instagram. Fortfarande saknas många, så kolla gärna om du följer oss på @florworks.as!
Efter en intensiv inventering under julhelgen lanserade vi vår första utförsäljning direkt efter nyår. Det var lite blandade känslor för detta (särskilt för Kristin), då en del produkter som hade varit med oss i flera år försvann direkt ut med posten och ut i landet. Vi slog försäljningsrekord i webbutiken!
Kristin var på amkokurs för damer i Lillestrøm, och ett besök på Stend gymnasieskola för att prata om Flor. Vi avslutade månaden med att gå på bio och se filmen "Fåret Shaun".

Februari
I februari gick Ragnhild på mammaledighet och Anette började arbeta hos oss. Vi hade en vinter-fotoshoot på Dyrvedalen på Voss. Det var sportlov, och alla som kommer till Lemme måste ta på sig Flor-dressen och sättas i arbete. Det var Helene och Kine som kom med idén till aprilskämtet som snart skulle lanseras.

Mars
Äntligen fick vi påfyllning av våra populära Bonde-t-shirts, denna gång i blått och rött. Vi firade den 8 mars både i butiken och med en popup-butik hos Nora Sandberg i Furnes. Det var dags för tidig påsk, och vi skapade en påsktävling för sociala medier och upprepade succén med en påskkampanj på gula kläder. Bland evenemangen deltog vi också i Hordaland Bygdekvinnelags årsmöte på Voss. Vi fick prov på barndressar, och justerade armar och ben på dem.


April
Vårt aprilskämt blev en succé! Vi fick en godisskål ritad med texten "Smågodt jobba", ("smågodt betyder lösgodis på norska) och det var så pass många som "beställde" den att vi var tvungna att få den producerad hos Figgjo. Vi deltog i en inspirationskväll för Bygdekvinnelaget i Vik i Sogn innan vi packade nästan allt vi äger och har och åkte till Lillestrøm för Trädgårdsmässan. Mycket roligt med nya marknader, och vi fick mycket inspiration till nästa års trädgårdskollektion. Det kom varuprover på nya förkläden och skjorta i bomull. Kristin tvättade fönstren på vår butik i Vangsgata, och Inga hade en popup-butik hos Hardangerbonden. Vi tog in Hardangerbondens äppelmust i vår butik på Voss. Lammningen var igång i de flesta ladugårdar, även hos Kristin på Lemme.



Maj
En stor milstolpe i Flors historia skedde när Kjersti La Motte började som vår nya verkställande direktör den 6 maj! Hon möttes av en varm välkomstkommitté på tågstationen i Voss, och fick uppleva besök i fårstallet, produkttestning, en tur nerför Hedleberget och självklart smalahovemiddag med hela Flor-gänget😊 Vi fick vår "Smågodt jobba"-godisskål och den sålde bra från start. Kjersti fick en rivstart med en popup-butik hos Kine Lie i Apeland. Vi ingick vårt första influencersamarbete med Nora Sandberg, och såg fram emot mer innehåll i sociala medier från gårdslivet på Kåtorp. I slutet av månaden lade vi ut nya shorts och förkläde i webbutiken för att vi inte kunde vänta längre! Produkterna skulle komma dagen efter, men det blev förseningar i transporten, till vår stora frustration. I sociala medier hade vi en vårlanseringstävling, och bidragen med underbara videor kom från hela landet!


Juni
Äntligen kom våra nya shorts och nya förkläden i kort och lång modell. Vi sålde snabbt slut på shorts i en del storlekar, men fick påfyllning efterhand. Bomullsskjortorna kom också, och vi hade en kundkväll i vår butik på Voss för att visa upp nyheterna. Vår kära Guro cyklade Bergen-Voss för första gången! Och många släppte ut djuren på fjället. Kristin åkte till Ålesund på Norges Bygdekvinnelags årsmöte och träffade som vanligt bra damer där.

Juli
Juli kom med medelmåttigt sommarväder på Vestlandet, och vi firade sommaren med en utförsäljning i webbutiken. Kristin firade sin födelsedag med nya provplagg för overaller, innan hon åkte och sommarjobbade under OS i Paris! Oda packade bilen och körde till Landskytterstevnet i Steinkjer. Nya Våronn-byxor kom i slutet av månaden, och tillsammans med dem kom också resten av våra Slåttonn-shorts – äntligen!


Augusti
Äntligen kom de nya bomullsbyxorna som alla hade väntat på i ett år! Byxorna sålde bra från dag ett, och vi kunde andas ut. Vi önskade alla lycka till med dagis- och skolstart. Påfyllning av vår godisskål, som sålde slut i somras, kom in, och vi fick nya Flor tygkassar. Bland aktiviteterna hade vi en popup-butik på Lena i Toten.


September
Vi startade månaden med fotoshoot två dagar i rad! Först tog vi bilder av nya barnoveraller på Voss, och andra dagen var det för våra nya byxor i idylliska Ulvik. Sedan hade vi en mysig kundlunch i butiken. Efter detta packade vi bilen full med kläder och åkte till Dyrsku'n! Det blev all time high och otroligt kul!! Kunderna var entusiastiska, vi var entusiastiska och allt som allt fantastiska dagar som vi lever länge på. Vi lanserade våra barnoveraller och dessa togs emot mycket väl. Många nya och gamla kunder var inne, vi hade Nora Sandberg på vår monter och självaste statsministern delade vår Instagram-story i sina kanaler.
Efter detta tog vi emot Landbruksdirektoratet på studieresa på Lemme, de fick höra om Flor och vi hade en liten popup-butik. Kjersti hade också en popup-butik på höstmarknad på Haukerudhagen. Det var Smalahovesleppet på Voss, där en härlig bukett med damer och tjejer gick modeshow för Flor. Vi blev otroligt stolta när vi såg dem på catwalken. På den stora äppeldagen fick självklart alla kunder i butiken äpplen från Hardanger




Oktober
Vi lanserade overaller i rosa, mossgrön och svart. Vi fick också påfyllning av barnoveraller i rosa och mossgrön. Så nu kan barnen matcha de tuffa damerna de ser upp till i lika overaller. Kanelbullens dag firades med bullätande på lagret. Kristin var tillsammans med Hedmark Bygdekvinnelag på Lantbruk och Cirkus i Løten, där de arrangerade NM-final i potatisskalning. Sedan bar det vidare till popup-butik i Vang i Valdres med bondelaget där. Nora Sandberg gjorde fina videor med våra nya bomullsbyxor, och Anette och Kjersti klädde sig i rosa för att visa vårt stöd för Rosa Bandet-kampanjen. På den officiella Reflexdagen hade vi ett exklusivt erbjudande på varselskläder, och vi gjorde landet mer synligt.


November
En av årets höjdpunkter var Agroteknikmässan i Lillestrøm. Här besökte många av våra kända kunder, och vi hade mycket roligt med Guro och Signe på mässan för första gången! Bland nya produkter lanserade vi plåster med texten "Godt jobba", som snabbt tog slut. Veckan innan var vi också på en tur till Ås där vi tillsammans med Nora arrangerade en popup-butik för studenterna. Vårt svar på Black Friday, nämligen "Rädda ett plagg" pågick i november, och samtidigt lanserade vi "Flor redesign", där våra felproducerade Hendig-byxor fick nytt liv som unika redesignade produkter! Genom Norges bygdekvinnelag har vi lärt känna Veslemøy Tveter Alm, som är bonde på Ingelsrud Gård i Eidskog och driver sin egen syateljé, Møysom på gården. Tillsammans med Kjolesenteret har hon levererat omsydda, användarvänliga produkter av byxorna, och vi fick mycket uppmärksamhet i media kring detta projekt! De redesignade produkterna kommer att leva vidare även efter november och är fortfarande till salu. Inga tillbringade en helg med att bygga en pepparkakslada med Flor-logga till Voss centrums pepparkaksstad, och resultatet blev mycket imponerande! Månaden avslutades med en lokal popup-butik hos ett Bygdekvinnelag på Voss, och en tur till Støvå och Stene Matglede i Bergen!




December
Vi har haft en adventskalender med bra erbjudanden i webbutiken varje helg. Vi hade Flors första live-shopping med framgång!! Kristin och Nora rockade framför kameran. Julklappshandeln har pågått både online, i vår butik på Voss och på julmarknaderna i Gjerdrum och Eidskog.
Vi vill ta tillfället i akt att tacka alla kunder, samarbetspartners, ägare, anställda och andra som bryr sig om Flor för ett bra år. Världen är i förändring, men Flor är här för att stanna. Vi hoppas att 2025 bjuder på nöjda kunder, ännu högre försäljningssiffror och många fina möten med kvinnor över hela landet!
Med önskan om ett gott nytt år!
Hälsningar från gänget i Flor,
Anette, Baste, Guro, Inga, Kjersti, Kristin, Oda, Ragnhild S, Ragnhild T och Signe






































































