Året närmar sig sitt slut, och Flor lägger ytterligare ett innehållsrikt år bakom sig.
Det har varit ett år präglat av både små och stora ögonblick vi tar med oss vidare – och här är en kort sammanfattning av några av det som har gjort 2025 minnesvärt!
Januari
Vi började året med en repris från förra året genom att efterlysa följare på vårt Instagram-konto. Det är två år sedan vi blev hackade, och nu saknar vi (bara) 1000 följare från vårt gamla konto. Så kolla gärna om du följer oss på @florworks.as! Ragnhild kom tillbaka från mammaledigheten och använde sin första arbetsdag till varuinventering tillsammans med Kristin. Sedan startade vi utförsäljning i webbutik och butik för att göra plats för nya varor, och vi fick säga farväl till några plagg som har varit med oss länge. Vi hade popup-butik på Scandic Voss under Norske Fruktdager, och Nora visade upp några av sina vinterfavoriter. Webbutiksförsäljningen gick undan och Ragnhild hade fullt upp med att packa, medan Kristin reste och hade popup-butik på amko-kurs.

Februari
I februari uppmärksammade vi mors dag genom att ge bort ett förkläde, innan vi firade Bondens dag genom att bjuda in till lunch med lokala råvaror i butiken, och ett bra erbjudande till alla bönder i både butik och webbutik. Det var sportlov, och vi fick in ett par fina dagar på skidor mellan arbetspassen. Påfyllning av våra populära muggar från Figgjo kom in och vi fick flera småvaror som choklad från Fjåk och äppelmust från Hardangerbonden. Våra nya plåster visades upp och de sista varuproven av vår nya kollektion som kommer i april testades och godkändes! Månaden avslutades med att Kristin susade iväg på en liten turné och hade popup-butik först hos Edel Karin Alpen, sedan hos Velde Maskin på Knapphus.


Mars
Kristin fortsatte turnén och hade popup-butik hos Bryne Landbruksservice. Och några dagar senare satte hon sig i bilen igen för att ha popup-butik hos Nora Sandberg på Kåtorp Gård, följt av popup och modevisning med Os, Tufsingdal och Dalsbygda Bygdekvinnelag i Os i Østerdal. Det var kul att träffa så många Flor-vänner igen både här och där! Själva kvinnodagen uppmärksammades med att vi samlade in fina hälsningar från en stor bukett av härliga damer. Vi fick in flera bra hudvårdsprodukter från Symre i butiken, och fina bilder togs av vår nya vårkollektion på Hageland på Voss!


April
Ingen första april utan ett aprilskämt från Flor! 😉 Vi sa att vi skulle lansera byxan "Bror" – inspirerad av att Kristins bror, Knut, stjäl hennes Fiks-byxa hela tiden. Flera blev lurade och var lika entusiastiska över vår nya produkt även denna gång! Vårkollektionen levererades, och t-shirts, tröjor, västar, klänningar, förkläden och shorts kom på plats i både butik och webbutik. De nya plaggen fick omedelbart mycket bra respons. Vi hade påskrea på gula kläder, och Kjersti och Inga reste ända till England för att ha popup-butik(!) under en tulpanfestival hos Farmer Copleys i Yorkshire. Flor var som vanligt också på plats under Trädgårdsmässan i Lillestrøm och vi satte försäljningsrekord för en månad någonsin! Lamningen var igång i de flesta fähus, även hos Kristin på Lemme.



Maj
Vi fick igång flera influencer-samarbeten på sociala medier, förutom vår fasta ambassadör Nora som levererar innehåll till oss stadigt och jämnt. Vi fick arbetsbodys till våra yngsta fans, och firade 17 maj med kampanj på röda och blå plagg. Nya miljöbilder av vårkollektionen togs i en sagoträdgård på Voss. Det blev ett fantastiskt resultat som bokstavligen blomstrade! Kjersti körde popup-butik under Årsmötet för Det Norske Hageselskap, och äntligen kom påfyllning av vår bästsäljande snickarbyxa som hade varit slutsåld i flera storlekar ett tag! Många kunder passade på att säkra sig en av dessa omedelbart. Och sist men inte minst var Kristin väldigt glad för att hon fick medel att komma igång med restaureringen av ladugården på gården!



Juni
Vi fick sy upp bucket hats av våra felproducerade byxor från 2023, som en fortsättning på Flor Redesign. Ett perfekt plagg för sommaren, som blev populärt med en gång. Kjersti tog en tur till Stavanger för att vara med när Bøndenes Innkjøpslag öppnade en filial i Stavangers centrum. En mycket fin butik som vi önskar lycka till med! Påfyllning av vår "Smågodt jobba"-godisskål från Figgjo kom in, vi fortsatte framgången med flera influencer-samarbeten på sociala medier, och gjorde oss redo för sommaren!


Juli
Vår kära Kristin fyllde 40 år! Dagen firades med stor fest och grillning på Lemme. Det var sommarrea i butik och webbutik, och vi tog lite välförtjänt semester till fjälls. Det var fullt upp i butiken på Voss med många turister som köpte Flor-produkter med sig hem. I slutet av månaden reste Kristin, Signe och vår nyanställda butikschef Mari (som är vikarie för Ragnhild S.) till Landsskytterstevnet i Kongsberg. Det blev en intensiv, trevlig och kylig vecka med popup-butik!


Augusti
Efter att ha haft sitt elddop på Landsskytterstevnet kastades Mari direkt in i andra uppgifter tillbaka på Voss. För första gången i historien fick vi en hel container med kläder levererad, då vår höstkollektion kom! Det blev fullt upp med att packa upp, städa och förbereda produkter i butik och webbutik. Vi hade fotografering, och både vår tidigare butikschef Anette och nuvarande butikschef Mari ställde upp som modeller. Väldigt praktiskt och mysigt för oss! :D Det var kundlunch i butiken, Inga och Mari hade popup-butik i Omvikdalen utanför Rosendal och Mari åkte till Aurland och hade popup-butik på Sogn Jord- og hagebruksskule.


September
Vi gjorde oss redo för årets största händelse för vår del; Dyrsku'n! Två bilar fylldes med kläder och utrustning. Vädret var inte med oss detta år, men även med ösregn och lerigt underlag blev det en jättebra helg för vår del, och vi är otroligt tacksamma för alla som kommer och handlar arbetskläder hos oss! När vi väl var hemma och äntligen skulle ta en liten paus stod tidig leverans av ullkollektionen på dörren(!). Så då var det bara att kasta sig runt igen och få detta på plats, sorterat och ut till kunderna. Mari och Anette ställde lyckligtvis villigt upp som modeller igen, och vi fick fina bilder av alla våra nya plagg. Anettes katt ville också vara med på fotograferingen, och blev en hit i sociala medier. Kjersti hade popup-butik under höstmarknaden på Haukerudhagen, och monter under Hagelandmässan för anställda i Hageland-kedjan. Månaden avslutades med att en bukett fina damer gick modell för oss på modevisning under Smalahovesleppet på Voss.


Oktober
Hösten gjorde sitt intåg för fullt, vi skapade innehåll med ull och varmare kläder, Mari hade popup-butik i Sogndal, Kjersti hade popup under Höstsamlingen för Norske Landsbrukstjenester på Gardemoen, vi fick våra egna nyckelringar i trä, påfyllning av Fjellbit-tvålar och susade iväg till Agrovision i Stavanger.


November
Agrovision fortsatte in i november och bidrog till att månaden fick en mycket bra start! Mari, Signe, Kjersti och Kristin sålde som bara den under en helg. Väl tillbaka riggades allt klart för kampanjen "Rädda ett plagg", som är vårt svar på Black Friday. Under tre veckor sålde vi felaktiga varor, varuprover och kläder använda under fotograferingar som inte kan säljas som vanliga varor till reducerat pris. Vi fick påfyllning av redesign-produkter av felproducerade varor som också är en del av kampanjen. I år inkluderades även våra synlighetskläder, då vi har bestämt oss för att avsluta satsningen på dessa. Kampanjen gick som smort, många plagg räddades och vi fick slut på varselsjackor! Vi hade flera popup-butiker, och alla damer i Flor var i farten! Kristin åkte till Høre samfunnshus i Valdres, innan hon deltog med Flor-filial på Bygdekvinnelagets inspirationsseminarium på Lillehammer. Mari och Inga hade presentation av Flor, modevisning och popup-butik med Bygdekvinnelaget i Kinsarvik, och Kjersti sålde Flor både på Landsmötet för Norsk Bonde- og Småbrukarlag och på "Ljusfest" på Hageland Skarnes, som är ny Flor-återförsäljare.


December
Vi pyntade butiken med både granris, julgran och julstjärnor, och Mari har gett goda julklappstips i sociala medier så gott som varje dag! Vi har haft adventskalender med bra erbjudanden i webbutiken varje helg, och kontoret förvandlades till fotostudio för en dag! Vår designer Baste ställde upp som fotograf, och Mari som modell, och det blev fina bilder av vårkollektionen som kommer vid nyår. Vi hade mysig julfest med både anställda och styrelse här på Voss, och som tidig julklapp fick vi en profilerad företagsbil. Många presenter har köpts, och alla i butiken har blivit duktiga på att slå in!
I skrivande stund är det mellandagar, och vi vill ta tillfället i akt att tacka alla kunder, samarbetspartners, ägare, anställda och andra som bryr sig om Flor för ett mycket bra och hektiskt år. Vi hoppas att 2026 bjuder på nöjda kunder, ännu högre försäljningssiffror och många fina möten med kvinnor över hela landet!
Med önskan om ett gott nytt år!
Vänliga hälsningar från gänget i Flor,
Kjersti, Mari, Inga, Kristin, Baste, Ragnhild S, Ragnhild T, Signe, Silje och Astrid.







































































